MyLiifes.blogg.se

Hej! Jag heter Alwa, är 12 ½ och driver denna blogg med minst ett inlägg om dagen. Ibland med bara text, ibland med bara bilder och ibland blandat! gå in på ask och fråga mig frågor! Där heter jag aallwwaa. ni kan även maila mig på [email protected] så loovar jag att svara! Självklart kan ni även komentera hur mycket ni vill. jag svarar på allt mellan himmel och jord!

bad day in the stable

Kategori: Allmänt

Det vart inget tömört som det var tänk från börjar, istället så tänkte jag att jag tar en mysig uteritt med honom. men när har VÄGRADE att komma i hagen så gav jag upp. jag vart så arg att jag insåg att det inte skulle va nån ide att ens sadla honom. så jag gjorde bara stallet idag. Sedan väntade jag på sara för att hjälp henne med hö,vatten och att ta in dom. :) 

Det går åt väldigt mycket hö nu så vi håller på och förminskar hö tillgången lite. nu hänger vi upp fin-maskiga hönät ovanför hö-lådan i stället för att lägga det i hö-lådan under gallret. Idag gick det ganska bar. det blir ju mycket svårare att ta maten och då går det ju åt mindre hö. men naturligtvis så får dom ju i sig så mycket mat som dom behöver :) 

Idag i skolan så tog vi våran tredje och sista livmoderhalscancer spruta. usch, att ta sprutor är inget jag är jätte förtjust i om jag säger så. den första hade hon inte inne så länge men den andra sprutan hade hon inne jätte länge! Den tredje som vi tog hade hon också inne ganska länge! usch.. ( och med hon så menar jag våran skolsköterska)

Imorgon så ska jag ju på träning kl 18:30 så mellan den och skolan så går jag väl hem till nelly som vanligt :) Nu ska jag gå coh borsta tänderna så hörs vi imorgon! puss <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: